També hi ha preocupació per si el vessament afecta el Parc Natural de Ses Salines. De moment, el vessament ja ha arribat a l'entorn marí del Parc Natural, si bé no hauria creuat les barreres de contenció.
De mentres, a banda de la feina de neteja de plagues i de seguiment de les taques de fuel, hi ha les obres de segellament del buc enfonsat.
Els accidents són accidents. Però la gestió dels accidents no ho hauria de ser. D'altra banda, la crítica no hauria de dependre del color del govern insular, autonòmic o estatal, més encara quan aquest color és el color monocolor del PSOE i partits satèl·lits. Davant de cada vessament, la premsa oficial de banda i banda sembla demanar-se primer que res: els que manen allà (hi tenen competència) són dels nostres o dels altres?
Per això resulta una excepció l'actitud del GOB, que ha manifestat com a punts reivindicatius:
- Mesures de prevenció i mitjans d´actuació immediata per a accidents marítims.
- La investigació de les causes i de les circumstàncies que envolten aquest accident, per tal de determinar l´assumpció de responsabilitats i les possibles sancions.
- El compliment de la normativa marítima pel que fa al trànsit de vaixells de mercaderies.
- La defensa dels valors ambientals de la zona afectada, en especial el fons marí que acull valors naturalístics protegits a nivell europeu, com és el cas de les praderies de Posidonia oceanica. Cal recordar que el punt d´enfonsament del vaixell es troba al límit del Parc Natural de Ses Salines d´Eivissa i Formentera, i de la praderia declarada Patrimoni Mundial de la Humanitat. Aquests motius agreugen la responsabilitat de l´accident, que podria ser considerat delicte ecològic.
- Que es promogui l´elaboració d´un Pla Integral de la Costa, que reguli els usos i la capacitat de càrrega de les costes de les Illes Balears.
- Que es descartin els projectes d´ampliació dels ports d´Eivissa, Palma i La Savina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada