Com que aspirem a conservar una "disponibilitat permanent" d'esperit cal que ens esforcem per ser persones d'escasses conviccions. I per començar, cal combatre les conviccions segons les quals “no-hi-ha-alternativa-al-millor-dels-móns-possibles-que-és-casualment-aquest”
dijous, 28 d’abril del 2011
L'accident a Barcelona-el Clot i la prevenció en les línies de Rodalies
Un accident és un accident. I això és el que ha passat a Barcelona-el Clot, en la topada entre un tren de rodalies de la línia R1 i un tren-hotel de les línies de llarga distància. El resultat ha estat 18 ferits i 70 passatgers que han hagut de caminar per les vies fins a l'estació. Després de cada sinistre, els responsables ens asseguraran que s'implementaran mesures per millorar la seguretat. La seguretat sempre és millorable. Fets recents com el sinistre a Castelldefels-Platja, amb morts, o el de Castelldefels, amb un vigilant assassinat, han provocat respostes similars. El cas és que en molt indrets de la xarxa de Rodalies hi ha punts negres. A Castelldefels-Platja, els responsables van insistir en la irresponsabilitat dels passatgers que creuaven les vies per comptes de fer-ho pel pas enlairat. Què passaria si aquest sinistre es repetís a Parets del Vallès o a Mollet? En allà, si us plau per força, cal creuar les vies per canviar d'andana, especialment tenint en compte que cadascuna de les vies tant pot servir els trens que van a l'Hospilatet com els que van a Granollers-Canovelles.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada