Ahir la Generalitat de Catalunya va aprovar l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) de Nissan. Des de l'empresa automobilística es comunicava tot seguit, per correu postal o per trucada telefònica, l'acomiadament als corresponents treballadors, uns 700, segons els quals un 75% no tindrien ni tan sols l'opció de recontractació en cas de millors resultats per a la planta. L'acomiadament, a més, es feia efectiu a partir d'avui mateix, de forma que en el comunicat l'empresa deia als treballadors que ja no calia que anessin avui a treballar. A quarts de sis del matí, però, alguns afectats no havien rebut cap comunicació i han estat els empleats de l'empresa subcontractada de seguretat els encarregats de no donar-los entrada, en una escena ja típica dels EROs.
Alguns comentaristes ja avisaven els darrers dies que el ritme d'acomiadaments i tancaments no anava pas a la baixa i que, en arribar el setembre, la cosa es dispararia.
De mentres hom mira amb lupa els indicadors econòmics per veure la llum al final del tunel. No obstant és possible que les mesures d'estalvi hagin obligat també a apagar aquest llum. Si hi ha recuperació, i és possible que n'hi hagi, serà una recuperació sense-feina (una jobless recovery).
Les dades d'atur són clares. Entre el juliol del 2008 i el juliol del 2009 la taxa d'atur s'ha duplicat: del 9% al 18%. Entre els menors de 25 anys, la xifra ha passat del 22% al 36%. Amb la finalitat de pal·liar aquesta situació s'han bastit assemblees d'aturats a ciutats com Barcelona i Sabadell, especialment dedicades a realitzar mesures de pressió contra les empreses que fan fer hores extres als treballadors per tal que en contractin més i per gestionar aquestes contractacions, a més de trobar altres vies d'ocupació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada