diumenge, 27 de juliol del 2008

La connexió ferroviària Castelló-Tarragona en l'eix de mercaderies Ferrmed

L'entesa aparent entre els consellers Castells i Camps al voltant de la qüestió del finançament autonòmic i de les inversions en infrastructures s'ha d'analitzar en un marc més ampli.

En la roda de premsa oferida a València fa uns dies, el conseller Camps feia referència a la necessitat d'integrar la línia ferroviària de mercaderies que uneix els ports de València i de Barcelona en el marc d'una xarxa ferroviària de transport de mercaderies.

Una associació de referència en aquest sentit és Ferrmed, una associació no-lucrativa amb seu a Brussel·les i amb una visió realment continental de la situació:



Els punts més febles d'aquesta xarxa es troben precisament en la connexió Lió-Girona i en la Tarragona-Castelló. No cal dir que Ferrmed es troba integrada sobretot per la burgesia d'allò que ells diuen l'Arc Mediterrani, i uns altres dirien l'Espanya mediterrània. Curiosament l'esforç per convèncer d'integrar l'Arc Mediterrani al Gran Eix "Lotaríngic" i als eixos bàltics no és pas tant feixuc que convèncer les burgesies germanes de la Meseta de la prescindibilitat de la "visión radial de España". Les burgesies de l'arc Mediterrani fa molts anys que van dimitir nacionalment, i semblen que s'estranyen que no adoptin el mateix camí post-nacional a Madrid o a París, a Berlin o a Roma. La tendència a la unificació nacional europea potser sí és irresistible, però això no dissuadirà de resistir-se a qui sí té encara un estat per perdre.